NYHETER INFO & ERBJUDANDEN FRÅN KÅRSTA GK

Vad händer på klubben just nu?

Det verkar som att väderprognosen stämmer och att vinterkylan är på väg.

Under veckan som har gått har vår greenkeeper Jörgen jobbat hårt med alla förberedelser som behöver göras innan vi kan lägga på vinterdukarna. Han har sandat, luftat och sprutat dem samt samt förberett avrinningsytor där vi vet om att vatten ofta samlas. I nästa steg har vi varit några fler i personalen som har hjälpts åt med att förbereda underduken som ska skydda mot att vatten rinner in under på greenytorna.

Vi är glada över att vi har hunnit med alla förberedelser och har bara slutjobbet kvar i början på nästa vecka då den stora huvudduken ska läggas på greenerna.

Jullunch, julbord och catering – nu är det full fart i restaurangen!

Tack till alla Er som har besökt oss under veckan. Jullunchen har öppet onsdag-lördag mellan klockan 11.30-14.00 även under veckan som kommer. Vill du komma ut och äta hos oss rekommenderar vi att du bokar ett bord i förväg. Ring oss gärna på telefonnummer 019-22 75 02.

Klubbresan till Abu Dhabi har genomförts denna vecka

Den här veckan är vår tränare Mathias i Abu Dhabi på vår andra klubbresa för året. Mathias hälsar att deltagarna har det toppen.

Dom tränar och spelar som aldrig förr och inspireras av vårt proffs Martin Eriksson som även han medverkar och hjälper till på resan. Hela veckan har bjudit på 29-30 grader varmt och strålande solsken. Mathias har lovat att ta med sig lite solstrålar hem till nästa vecka.

Din årsavgift finns upplagd för betalning via MinGolf

Svenska Golfförbundet stänger ned gamla GIT (Golfens IT system) den 29 november. Det innebär att alla Sveriges golfklubbar övergår i nya GIT vilket innebär en hel del förändringar, så även för oss. Den stora förändringen som påverkar oss på Kårsta Golfklubb är hanteringen av årsavgifter.

Din årsavgift finns upplagd i MinGolf, det är där du tidigare har bokat starttider eller kanske anmält dig till en tävling. Du kan logga in på MinGolf via din dator eller mobiltelefon.

Årsavgiften förfaller 31/1 2023.

Du som medlem har flera betalningsmöjligheter (betala hela avgiften direkt, delbetala avgiften, använda friskvårdsbidrag etc) och mer information kommer att kommuniceras inom kort.

Betala innan årsskiftet och ha möjlighet att vinna din spelavgift tillbaka och återbetald på ditt konto!

Om du redan har betalat din avgift kan du bortse från denna information.

Hur betalar jag min avgift för säsongen 2023 via Min Golf?
Klicka här för se en film om hur det går till

Vill du få hjälp av oss och/eller betala din avgift på klubben?
Anna och Joachim finns på plats i receptionen/restaurangen lördag 10 december mellan klockan 11.30-14.00. Du är välkommen ut till klubben då så hjälper vi dig. Vi bjuder även på kaffe och pepparkakor.

Vi hjälper dig gärna med julklapparna!

Presentkort till restaurangen? Presentkort på golfträning? Medlemskap? Rangekort? Golfhäfte? Eller varför inte någon av våra Kårstaprodukter? Vi hjälper dig gärna med julklapparna!