Restaurangen är öppen
Om du åker ut för att öva eller spela påminner vi dig om att restaurangen är öppen. Självklart är du välkommen att bara komma ut och äta eller fika också. Vi erbjuder lunchbuffé måndag-fredag för endast 99 kronor.

Golfhallen är öppen för säsongen!
Det är redan full aktivitet i hallen och alla som vill är välkomna att boka en träningstid, både för egen träning eller med någon av våra tränare.

Vill du ha ett bagskåp nästa säsong?
Vi har för närvarande skåp lediga på klubben. Om du är intresserad kan du skicka ett mail till info@karstagk.se

Planera in julen redan nu:

Joachim på Golfträffen 2023

GAF (GolfAdministratörernas Förening) har i veckan haft årets “Golfträffen” med föreläsningar, utbildningar och diskussioner. Från Kårsta har Jocke Gartz på kansliet förkovrat sig med likasinnade från andra klubbar och blivit matad med nyheter, inspiration och framtid.

Fokus har varit framtidens utveckling för klubben och golfen. Det var en del workshops, rundabordssamtal och seminarier (för kansli/ledning) i aktuella ämnen som AI, robotar och simulatorer. Förutom allt detta var det givetvis lite trivsel, gemensamma måltider och erfarenhetsutbyte!

Ny pumpanläggning

I veckan har arbetet med att byta ut vår pumpanläggning inletts. All gammal utrustning i pumphuset (som ligger vid dammen på hål 18) har demonterats. En anläggning som funnits sedan banan byggdes och som nu är utsliten. Nu ska pumphuset snyggas till på insidan innan installationen av ny anläggning inleds. Väl färdigt kommer vi ha nya anläggningar i både pumphuset och i Lången.

Parallellt med detta görs också en uppgradering av ventilsystem ute på banan samt att all styrkabel blir ny. Detta arbete kommer återupptas när vädret och markförhållanden tillåter. Så till våren räknar vi med att ha en betydligt mer tillförlitlig och kostnadseffektiv vattenförsörjning för vår bana.

Bättre kök och nya dörrar

Under torsdag och fredag har Onsdagsgruppen flyttat om maskiner och förbättrat i köket. Det behövs för bättre flöde och logistik som bättre ska passa verksamheten med allt från luncher och julbord till cateringbeställningar. På bilden syns Alf Lindqvist och Roffe Gustafsson mitt i arbetet. Vi har också fått nya dörrar av vår affärsvän Garageportexperten. En dörr till banpersonalen och en dörr till receptionsentrén som nu är på plats och redo för användning.

Nu finns din årsavgift för säsongen 2024 upplagd i Mingolf

Det är enkelt att betala din medlems- och spelavgift från golfklubben via Min Golf. Vi påminner dig om att du inte får någon faktura skickad till dig utan du behöver själv logga in och betala din avgift. Klicka här för att komma till Min golf.

Årsavgifterna för säsongen 2024 förfaller den 31 januari 2024.

Om du hellre vill betala din årsavgift direkt via kassan på golfklubben erbjuder vi två specifika tillfällen för det:

18 december, klockan 09.00-11.00

18 januari, klockan 11.00-13.00

Betalningen sker i receptionen vid dessa tillfällen.

Funderingar om Kårstas omvärld och framtiden vi står inför?

På årsmötet förra veckan inledde Andreas Edenvik, ordförande, med funderingar om framtiden och den omvärld vår klubb och golfen i stort står i. Här ger han en summering av den, klicka här »

Stötta klubben – köp Golfamore kortet

Golfamore firar Black Week med årets bästa erbjudande där du får PLUS på köpet (värde 200 kr), köper du 2 Golfamore kort får du även gåva på köpet. I år finns sex riktigt snygga gåvor att välja mellan, men det är först till kvarn som gäller så köp redan idag för att säkra din favoritgåva!
Med Golfamore kortet spelar du golf till halv greenfee på över 1300 golfbanor i över 20 länder i Europa. Har du redan köpt Golfamore kortet till dig själv finns säkert någon som älskar golf lika mycket som du, som du kan ge bort ett Golfamore kort till. Varför inte i julklapp? Perfekt att ge bort till den golftokige!

Kampanjen gäller t o m 27 november.

Gåva och PLUS på köpet!

Välj mellan två erbjudanden:
1.  Köp 1 Golfamore kort 2024 och få PLUS på köpet (värde 200 kr).
2.  Köp 2 Golfamore kort 2024 och få PLUS med båda korten (värde 400:-) OCH en extra gåva.

Du kan välja mellan hela 6 olika gåvor:
• Retro head cover
• Modern head cover
• Dad hat-keps
• Baseball keps
• Golfamore-handduk
• Golfamore-mössa

Klicka här för att köpa ett Golfamorekort via klubben.

Välkommen på lunchbuffé

Restaurangen har öppet denna vecka 20/11–24/11 med lunchbuffe kl 11.30-14.00 för 99 kr. Nästa vecka från 27/11–17/12 går vi över till jullunch för 139 kr med två sittningar som måste förbokas.

Läs mer om veckans meny, catering och jullunch genom att klicka här.

Häng med oss till Spanien i vår!

Till våren kommer vi att genomföra två golfresor till Spanien och du kan redan idag anmäla dig.

Mathias och Anna kommer att genomföra den första resan till östra Spanien 13-20 april och du kan läsa mer här.

Mimmi och Anna genomför en tjejresa till sydvästra Spanien 27 april-4 maj och du kan läsa mer här.

Om du reser ensam och vill följa med på resan, hör av dig till klubben om du kan tänka dig att dela rum med någon annan resenär.

Boka en träningstid med Mimmi eller Mathias!

Kanske ska du resa utomlands och vill ha med dig några bra tips inför det? Eller kanske vill du satsa på vinterträning i golfhallen?
Mimmi och Mathias hjälper dig gärna.

Boka en träningstid genom att klicka här.