Vad händer på banan just nu?

Reportage om oss i Golfbranschen

Det är flera golfklubbar som i fjol hade problem med översämningar och allmänt höga vattennivåer. I förra Kårstanytt beskrev vi vad som pågår på banan just nu och det är många projekt som är i gång samtidigt. Om du missade förra veckans Kårstanytt kan du läsa det igen här.

Golfbranschen intervjuade vår greenkeeper Jörgen förra veckan och skrev ett reportage om oss som du kan läsa här.

Bild ovan lånad av Golfbranschen.

Nu finns din årsavgift för säsongen 2024 upplagd i Mingolf

Det är enkelt att betala din medlems- och spelavgift från golfklubben via Min Golf. Vi påminner dig om att du inte får någon faktura skickad till dig utan du behöver själv logga in och betala din avgift. Klicka här för att komma till Min golf.

Årsavgifterna för säsongen 2024 förfaller den 31 januari 2024.

Om du hellre vill betala din årsavgift direkt via kassan på golfklubben ber vi dig ta kontakt med Joacim på mailadress: joachim@karstagk.se

Kanslibyggnaden är stängd för renovering

Under de närmaste veckorna kommer kanslihusets ytterdörr att vara låst då renovering pågår invändigt. Personalen arbetar på distans under denna period alternativt finns vi på plats inne i restaurangbyggnaden. Om du vill komma i kontakt med oss ber vi dig boka ett möte eller ringa oss innan du åker ut på spontanbesök.

Välkommen Josefine!

Som ni säkert tidigare har läst i Kårstanytt har vi sökt en tränare på vikariat med hänsyn till att Mathias är deltidssjukskriven. Imorgon hälsar vi Josefine Nyqvist välkommen att arbeta tillsammans med oss. Jossan kommer främst att hjälpa till med träningar för 26tio och juniorverksamheten och hon kommer att finnas med oss under våren.

Josefine har studerat på college i USA och efter det tävlat aktivt som professionell spelare både på undertouren och damernas Europatour. Dessutom har hon gått PGA tränarassistentutbildning och har ett stort intresse för tränarskapet. Välkommen till oss!

26tio är med i ”Pitch”

I höstas var Brama på uppdrag av Svenska Golfförbundet hos oss för att få en inblick i vår idrottsverksamhet och 26tio

Vi är både stolta och glada över den fina utveckling som 26tio just nu har. I år tränar 140 deltagare kontinuerligt med oss och efterfrågan är stor. I nuläget har vi fått sätta en gräns på antalet deltagare då vi inte har lokalytan vintertid eller fler resurser. Titta gärna på filmen som beskriver 26tio på klubben.