Vill du börja spela golf?

Vi erbjuder nybörjarkurser inomhus!

Årets utomhussäsong närmar sig och vad passar inte bättre än att vara redo för golf direkt när banan öppnar? För endast 950 kronor erbjuder vi Grönt kort-kurs tillsammans med våra tränare där både teori och praktik ingår i kursen. Om du sedan vill bli medlem hos oss erbjudet ett subventionerat pris under dina t-r-e första år hos oss.

Klicka här om du vill veta mer eller anmäla dig till en kurs.

Vi inleder ett nytt samarbete med Cross sportswear!

Det händer mycket kul den här säsongen. En rolig nyhet är att vi kommer erbjuda dig som medlem riktigt snygga golfkläder från vår nya affärsvän Cross sportswear. Läs mer om företaget här
Mer information kommer inom kort!

Information från restaurangen

Under vecka 10 erbjuder vi stekt fläsk med löksås!

Onsdag, torsdag och fredag går det bra att handla både som privatperson eller företag. Eftersom vi lagar maten på beställning behöver du/ni ringa eller maila oss och beställa maten i förväg.

Vi påminner er även om att vi erbjuder catering av olika menyer. Grekisk buffé, bröllopsmeny eller kanske ett festfat? Vi erbjuder många olika varianter. Det kan du läsa mer om här.

Restaurangen öppnar för ordinarie lunch måndag 11 mars.

Vill du jobba med oss?

Är du äldre än 20 år och intresserad av att arbeta hos oss i restaurangen denna säsong? Ta då gärna kontakt med vår klubbchef Anna via mail eller telefon.

Mailadress: anna@karstagk.se

Har du missat att betala din årsavgift för säsongen?

Har du missat att betala din avgift inför året? Den finns fortfarande upplagd i Min Golf och vi påminner dig om att betala den snarast. Klicka här för att komma till Min golf.

Om du hellre vill betala din årsavgift direkt via kassan på golfklubben ber vi dig ta kontakt med Joachim på mailadress: joachim@karstagk.se

Kanslibyggnaden är stängd för renovering

Under de närmaste veckorna kommer kanslihusets ytterdörr att vara låst då renovering pågår invändigt. Personalen arbetar på distans under denna period alternativt finns vi på plats inne i restaurangbyggnaden. Om du vill komma i kontakt med oss ber vi dig boka ett möte eller ringa oss innan du åker ut på spontanbesök.

Köp eller sälj golfprylar inför säsongen!

Om du inte redan har plockat fram golfutrustningen för säsongen börjar det bli hög tid. Kanske saknar du något inför säsongen? En golfklubba, en vagn eller kanske ett par skor? Eller är du den typiska golfspelaren som har samlat på hög i allt för många år och önska bli av med något?

På vår Mulliganbutik kan du både köpa och sälja golfprylar. Besök butiken här.

26tio är med i ”Pitch”

I höstas var Brama på uppdrag av Svenska Golfförbundet hos oss för att få en inblick i vår idrottsverksamhet och 26tio

Vi är både stolta och glada över den fina utveckling som 26tio just nu har. I år tränar 140 deltagare kontinuerligt med oss och efterfrågan är stor. I nuläget har vi fått sätta en gräns på antalet deltagare då vi inte har lokalytan vintertid eller fler resurser. Titta gärna på filmen som beskriver 26tio på klubben.

Vad händer på banan just nu?

Den här veckan har vi försökt få bort så mycket is som möjligt från våra greenytor. Det har varit milt väder den senaste tiden och det är bra att isen försvinner så mycket som möjligt. Arbetet med våra bunkrar på hål 10-18 har fortsatt så bra vi har kunnat (även det med hänsyn till vädret) och i övrigt har vi fortsatt att röja sly, tagit hand om våra maskiner och förberett för installation av våra nya pumpar.

På tisdag hälsar vi länet banpersonal välkomna till oss på en ERFA-träff då vi ska utbyta erfarenheter och ha fokus på bana hela dagen.

Köp Golfamore (f.d. Golfhäftet) och få PLUS på köpet!

Nu är Golfamores (f.d. Golfhäftet) populära PLUS-kampanj här! Köper du Golfamore 2024 idag får du PLUS på köpet (värde 200 kr). Med Golfamore PLUS kan du besöka dina favoriter bland Golfamore-banorna igen på utvalda PLUS-tider och fortsätta golfa till halv greenfee. Hur härligt låter inte det?

Golfamore med PLUS nu 595:- (ord. pris 795:-)

Klicka här för att beställa Golfamore via klubben.

Med Golfamore 2024 spelar du över 1300 banor i över 20 länder till 50% rabatt på greenfee. Du sparar pengar redan efter 2-3 rundor med Golfamore 2024. En jättebra deal tycker vi!

Juniorverksamheten

Välkommen att anmäla dig till årets utomhussäsong!

Vi planerar för att starta utomhussäsongen vecka 19 och nu går det bra att anmäla sig direkt via vår hemsida. Vi har träningsgrupper i olika åldrar, på olika dagar och med lite olika inriktning. Dessutom erbjuder vi olika mycket träning beroende på vad du som junior önskar.

Välkomna på föräldramöte i Lundhagskyrkan den 4 april klockan 18.00. Alla som är intresserade av vår juniorverksamhet är välkommen att delta, oavsett om ditt barn vill börja träna med oss eller om junioren redan är aktiv.

Klicka här för att läsa mer.